WRZESIEŃ „Gazy – kilka sposobów na nadmuchanie balonów”
Wprowadzenie/utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium. Zapoznanie z pojęciem gazów. Omówienie znaczenia różnych gazów dla człowieka i środowiska. Pokazanie jak stworzyć gaz w laboratorium.
PAŹDZIERNIK „Archimedes – kto to taki?”
Zapoznanie z życiem i odkryciami Archimedesa oraz ich znaczeniami dla ludzkości. Wprowadzenie pojęcia ciecz, ciało stałe.
LISTOPAD „Gęstość”
Zapoznanie z pojęciem gęstości. Utrwalenie pojęć ciecz, ciało stałe.
GRUDZIEŃ „Chemiczna stacja przewidywania pogody”
Zapoznanie z terminem termometr, wiatromierz, deszczomierz, meteorolog. Stworzenie chemicznej stacji przewidywania pogody.
STYCZEŃ „Tajemnica mieszanin”
Zapoznanie z różnymi rodzajami mieszanin. Zapoznanie z pojęciami mieszanina jednorodna i niejednorodna
LUTY „Ciśnienie – tajemnicza siła”
Zapoznanie z pojęciami: ciśnienie, próżnia. Pokazanie w jaki sposób może działać ciśnienie.
MARZEC „Podróż po świecie bez wychodzenia z domu”
Zapoznanie dzieci z pojęciem: wulkan, gejzer.
KWIECIEŃ „Niewidzialne cegiełki”
Pokazanie jak można wykryć białka. Omówienie roli białek i zrównoważonej diety dla zdrowia człowieka.
MAJ „Jak widzi nasze oko i po co nam nos?”
Zapoznanie z mechanizmami działania zmysłu wzroku i węchu.
CZERWIEC „Tajemnica stojących włosów oraz jak powstają pioruny”
Zapoznanie dzieci z pojęciami: burza, piorun, ładunki ujemne i dodatnie. Zapoznanie z zasadami zachowania podczas burzy.