rozkład dnia
Przedszkole nr 215 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 17:00
Godziny odbioru dzieci z przedszkola:
12:30 – 13:00
15:00 – 17:00
Zajęcia dodatkowe
Rytmika
WTOREK
13:00 – 13:30 – gr. V Kotki
13:30 – 14:00 – gr. IV Biedronki
14:00 – 14:30 – gr. III Puchatki
14:30 – 15:00 – gr. I Delfiny
15:00 – 15:30 – gr. II Misie
CZWARTEK
13:05 – 13:35 – gr. II Misie
13:35 – 14:05 – gr. IV Biedronki
14:05 – 14:35 – gr. III Puchatki
14:35 – 15:05 – gr. I Delfiny
15:05 – 15:35 – gr. V Kotki
ramowy rozkład dnia
Dzień w naszym przedszkolu wygląda następująco:
• organizujemy dzień tak, aby sprzyjał zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi dzieci. Nasze działania edukacyjne prowadzimy w oparciu o treści zawarte w podstawie programowej.
• poza porami posiłków i zajęć tematycznych, czas nie jest żelaznym wyznacznikiem działania. Wiele zależy od tego, jak w danym dniu czują się dzieci, jak bardzo są zaangażowane w swoje aktywności.
Będziemy się starać by jak najmniej było pośpiechu, przerywania podjętych przez dzieci zajęć, rutyny i nudy.
Jednocześnie ramowy plan dnia będzie zapewniał poczucie pewnego rytmu, którego dzieci potrzebują.
Dziecko uczęszczające do przedszkola ma swój dzień szczegółowo zaplanowany. Mając na uwadze bogactwo przeżyć i wrażeń jakich doznaje w czasie pobytu w przedszkolu.
7:00 – 8:30 – Przyprowadzanie dzieci do przedszkola – własna aktywność dzieci
• zabawy w kącikach zainteresowań
• wykonywanie zadań indywidualnych, wspieranie indywidualnych potrzeb
• czynności porządkowe
• ćwiczenia i zabawy ruchowe
8:30 – 8:40 – Przygotowanie do śniadania
• zabiegi higieniczne, czynności porządkowe
• czynności samoobsługowe
8:40 – 9:00 – Śniadanie
• doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kultury spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
9:00 – 9:10 – Czynności porządkowe
• czynności higieniczne – mycie zębów
• przygotowania się do zajęć
9:10 – 10:30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową
• zajęcia i zabawy edukacyjne
Rozwój umiejętności, wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie, nauka wierszy, piosenek, tańców. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia oraz doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą. Zabawa ruchowa.
10:30 – Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer.
• doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kultury spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
10:40 – Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym
• zabawy organizowane i swobodne
• gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
• obserwacje
• prace w ogrodzie
11.45 – Powrót do przedszkola
• przygotowanie do posiłku
• czynności porządkowo – higieniczne
12:00-12:30 – Obiad
• doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kultury spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
12:40-14:20
Grupy młodsze:
• odpoczynek poobiedni
Grupy starsze:
• relaksacja przy muzyce, muzykoterapia
• ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych
• zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
• zabawy w kącikach zainteresowań
• zabawy tematyczne
• zabawy w terenie
14:20 – 14:30 – Przygotowanie do podwieczorku
• zabiegi higieniczne, czynności porządkowe
14:30-14:50 – Podwieczorek
• doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
14:50 – 17:00 – Kontynuacja działalności edukacyjnej
• zabawy ruchowe
• zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe
• ćwiczenia gramatyczne, słownikowe
• praca indywidualna z dzieckiem
• zabawy dowolne według zainteresowań
• zajęcia w małych zespołach
• omówienie z dziećmi wydarzeń dnia
Odbiór dzieci do domów.